Youth, identity and social media / a cura di David Buckingham in open access

Cosa vuol dire per un nativo avere un’identità digitale? A questa domanda e alle problematiche collegate risponde una raccolta di saggi dal titolo

Youth, Identity, and Digital Media / Edited by David Buckingham December 2007, 209 pp., 9 illus.
ISBN-10:0-262-52483-X
ISBN-13: 978-0-262-52483-4

Meritoriamente disponibile anche in open access

As young people today grow up in a world saturated with digital media, how does it affect their sense of self and others? As they define and redefine their identities through engagements with technology, what are the implications for their experiences as learners, citizens, consumers, and family and community members? This volume addresses the consequences of digital media use for young people’s individual and social identitie

Lascia un commento

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...